divendres, 18 de febrer del 2011

Tura, Hereu i les primàries

Uf! anar escoltant els mitjans de comunicació com van cubrint el proces de primàries de la Tura i l'Hereu, m'ha fet recordar el meu procés de primàries.
Desprès d'1 any i mig d'aquest procés, avui a l'escoltar a Monserrat Tura a la COM, he tornat a recordar els objectius que em van moure.
Primer perque crec i estic convençuda, que les persones que es dediquen a la política, no haurien d'estar més de 8 anys en càrrec institucional, com a mínim en el mateix, i màxim desprès del càrrec municipal, podrien pujar 8 anys més a càrrec de categoria de parlament o congres.
Segon, a casa nostra, i la Tura també ho ha comentat això, necessitava obrir el partit, en el meu cas la nostra assemblea. Feia temps que estàvem en un procés de poder anar fent però poc debat. Necessitàvem una sacsejada.
Tercer, mesurar el nostre grau de democràcia. Personalment puc dir, que puc afrontar el que calgui. Em puc considerar demòcrata.
Vaig perdre el procés i podria haver fet com molts, tornar-m'en a casa, o fer una retirada lenta, però això m'hagues fet retirar d'un objectiu major, i que forma part de la meva vida, posar un grade sorra per a canviar aquest món injust, on la desigualtat i la injusticia estan a l'ordre del dia.
La diferencia del meu procés de primàries amb el de Montserrat Tura és que jo el vaig engegar amb molt de temps, perquè preveia que no hi ha cultura democràtica, i un procés de primàries s'enten com una divisió, com una ruptura, com la ecatombe, com la fi del món. Ha calgut temps per anar col·locant les coses al seu lloc. Continuem treballant conjuntament sense cap problema, o amb problemes minins de les diferencies de les maneres de fer, i els nostres caracters, però res més.
Som un grup cohesionat, que treballa amb il·lusió per donar un canvi al nostre poble.
No se la Tura o l'Hereu, amb tant poc temps per afrontar les municipals, i amb la poca cultura democràtica que hi ha dins dels partits, podran afrontar unes bones elelcions i poder aconseguir l'exit, que és guanyar.
Nosaltres, a Blanes, esperem tenir exit, per a que així sigui, estem treballant.
Jo aposto per Montserrat Tura, potser serà perquè en la seva trajectoria politica ha demostrat ser una gran gestora.
M'encantaria escoltar que opinen les persones que han estat a les seves ordres, tant en la Conselleria d'Interior, com en la de Justícia.
Un procés de primaries és un acte democràtic. I hauria de practicar-se més sovint. És sà, per al col·lectiu, per a les persones que participen, per a tothom.
Als mitjans de comunicació, haurien de vendre-ho com el que és, un acte democràtic important, i que desprès d'ell, no passa res. Ningú es mort, però una de les famílies queda més contenta :-).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada